1. В Італії заявили, що більше не визнають українське посвідчення водія.
2. У Польщі хочуть запровадити номерні знаки для велосипедів.
3. Укравтодор показав нові знаки дорожні.
4. “Небезпека на дорозі” – Поліція відзначила у Waze місця підвищеної концентрації ДТП.
5. «Кешбек» водіям за чужі порушення правил дорожнього руху – Геращенко анонсував систему заохочень за допомогу поліції.
6. Електромобіль Daymak Spiritus зможе майнити криптовалюту прямо на зарядних станціях.
7. Переселенцям без прописки дозволили отримувати посвідчення водія та реєструвати транспорт.
“В Італії заявили, що більше не визнають українське посвідчення водія”
З 1 червня припинила діяти угода між Україною та Італією про взаємне визнання та обмін водійських посвідчень. Це означає, що громадяни України, які проживають в Італії, не можуть обміняти свої українські «права» на італійські за спрощеною процедурою без складання іспитів.
«Українсько-італійська угода про взаємне визнання та обмін посвідчення водія призупинила свою силу від 01 червня 2021 року. Будь-які повідомлення про автоматичне продовження дії угоди не відповідають дійсності», – повідомило посольство України в Італії.
Уточнюється, що відповідальні за укладення та реалізацію угоди Міністерство внутрішніх справ України та Міністерство інфраструктури та транспорту Італійської Республіки працюють над підписанням нової угоди. Однак терміни поки що не відомі.
Міжурядова угода між Україною та Італією про взаємне визнання та обмін водійських посвідчень діяла з 2016 року. Воно дозволяє громадянам України, що проживають в Італії, обміняти національні «права» на італійські без складання іспитів. Аналогічно могли чинити і громадяни Італії, які проживають в Україні.
“У Польщі хочуть запровадити номерні знаки для велосипедів”
популярність альтернативного транспорту, що стрімко зросла через коронавірус, почала створювати проблеми. Польські активісти вважають, що номерні знаки на велосипедах допоможуть навести лад.
Електричні самокати і так набирали популярності в Європі, а велосипеди в деяких країнах давно були основним транспортом для багатьох городян. Однак пандемія коронавірусу, локдауни, ліміти по завантаженості громадського транспорту призвели до популярності альтернативного транспорту, що стрімко зросла. Водночас велоінфраструктура стрімко відстає, а отже, конфлікти на дорогах і тротуарах неминучі. Тож не дивно, що проблеми вилізли саме зараз.
Активісти з польського Лодзя подали петицію до Міністерства інфраструктури. Вони закликають усіх їздити велосипедами з видимим номерним знаком та страховкою цивільної відповідальності. На їхню думку це допоможе підвищити безпеку дорожнього руху та полегшить ідентифікацію правопорушників.
Після публікації у соцмережах відео про велосипед із номерним знаком у суспільстві розгорілася неабияка дискусія.
Серед переваг введення номерних знаків для велосипедів польські активісти називають такі:
● велосипеди та скутери перестануть бути анонімними;
● можна буде швидше знайти винних, якщо вони залишать місце зіткнення або аварії;
● вкрадені велосипеди можна буде знайти швидше;
● тепер можна буде порахувати реальну кількість велосипедів.
Водночас проти активістів є лише 2 аргументи:
● у ЄС такого ніде немає;
● у машин теж є номери, і вони порушують правила.
Не виключено, що ця ініціатива може сподобатись представникам інших країн ЄС.
“Укравтодор показав нові дорожні знаки”
Нові знаки відповідають ДСТУ 4100:2021 та почнуть з’являтися на українських дорогах з 1 листопада 2021 року. Є як нові знаки, так і оновлені.
1 листопада 2021 року набувають чинності нові стандарти безпеки в частині «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні», а разом із ними і новий ДСТУ 4100:2021. Для простих водіїв це означає появу нових знаків та приведення деяких існуючих у відповідність до Конвенції про дорожні знаки та сигнали. Укравтодор на своїй сторінці у Facebook показав нові та оновлені дорожні знаки.
З’являться знаки початку та закінчення платної дороги, місце для заряджання електромобіля, острівець безпеки. Додано кілька знаків для велоінфраструктури, що активно розвивається. Назви населених пунктів тепер писатимуться з великої літери та іншим шрифтом.
“Небезпека на дорозі” — Поліція відзначила у Waze місця підвищеної концентрації ДТП”
Патрульна поліція обрала ділянки доріг Києва з максимальною кількістю ДТП та відзначила їх на карті навігатора Waze. Таким чином водії дізнаються про підвищені ризики безпосередньо в русі і, можливо, керуватимуть транспортом обережніше.
Під’їжджаючи до такої ділянки, водій побачить повідомлення від Waze. Наприклад, «За рік тут трапилося 50 ДТП. Пересувайся обережно, щоб не було 51-го».
Про це повідомив у Facebook заступник начальника Патрульної поліції Олексій Білошицький.
Позначки можна побачити за такими адресами:
пл. Перемоги, 1
● пр-т Академіка Глушкова, 13-Б
● пр-т Бажана, 19
● пр-т Степана Бандери, 6
● пр-т Степана Бандери, 36
● Дарницька площа, 1
● пр-т Романа Шухевича, 16
● вул. Берковецька, 6
● пр-т Перемоги, 123
● пр-т Леся Курбаса, 19-А
«За місяць розраховуємо охопити понад 500 тисяч користувачів Waze. Якщо комунікація сприятиме зменшенню аварійності на певних ділянках доріг хоча б на 10-15%, ми продовжимо її та розширимо на інші міста України», — додав Білошицький.
“Кешбек” водіям за чужі порушення правил дорожнього руху — Геращенко анонсував систему заохочень за допомогу поліції”
«Ми вивчили світовий досвід, коли кожен телефон у машині, якщо його правильно встановити, фіксує порушення правил дорожнього руху. Водію достатньо натиснути на екран, і поліція отримає інформацію про порушення. Якщо нам вдасться реалізувати всі задумані проекти, то безпека на дорогах України буде, як у Швеції», — заявив Антон Геращенко на прес-конференції, присвяченій звіту про перший рік роботи системи автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху.
Передбачається, що законопроект дозволить вважати відеодоказами зйомки зі встановлених під лобовим склом смартфонів водіїв як цивільних автомобілів, так і автобусів або іншого громадського транспорту. За словами заступника міністра МВС, якщо перед таким транспортним засобом хтось спробує порушити правила, водій зможе у кілька дотиків екрану запустити спеціальний додаток, який сформує тридцяти секундний відеоролик для поліції з прив’язкою до місця фіксації та номерними знаками машини-порушника. Йдеться про такі порушення як проїзд на заборонений сигнал світлофора та розворот через суцільну смугу.
Далі отриманий запис передається уповноваженим співробітникам патрульної поліції, вони розглядають справу і складають або не складають постанову про адмінпорушення за тим самим алгоритмом, що й під час роботи з системою автоматичної фіксації. Водії, які співпрацюють з поліцією, зможуть розраховувати на компенсацію, наприклад, 10% від суми штрафу, який заплатить порушник.
«Якщо все станеться так, як ми розраховуємо, з наступного року мільйони водіїв матимуть можливість добровільно допомагати поліції стежити за безпекою дорожнього руху. Це буде реальна революція. Загалом у кількох країнах світу зараз запроваджено таку технологію», — додав Антон Геращенко.
Очікується, що водії, які погодилися на співпрацю з поліцією, зможуть зареєструватися в новій системі через портал і додаток держпослуг «Дія».
“Електромобіль Daymak Spiritus зможе майнути криптовалюту прямо на зарядних станціях”
Канадська компанія Daymak розробляє перший у світі електрокар із вбудованим обладнанням та програмним забезпеченням для видобутку криптовалют. Випустять його не раніше 2023 року, але оформити попереднє замовлення можна вже зараз, у тому числі й за цифрові гроші.
Daymak Spiritus є триколісний електромобіль, який спереду схожий на спорткар, а з корми – на спортбайк. У базовій версії під назвою Deluxe нова машина зможе проїжджати від однієї зарядки до 300 км. У топовій Ultimate обіцяно запас ходу до 480 км і прискорення з 0 до 60 миль/год (97 км/год) лише за 1,8 секунди — майже як у гіперкара Rimac Nevera.
Для видобутку криптовалют у Spiritus буде інтегрований спеціальний програмно-апаратний комплекс Nebula, що включає обладнання для майнінгу та гаманець. Розробники обіцяють, що кожного разу, коли автомобіль опиниться на звичайній або бездротовій зарядці, він гарантовано приноситиме гроші своєму власнику.
“І хоча більшість транспортних засобів знецінюються, поки стоять у вашому гаражі, Nebula Miner приноситиме вам гроші, поки ваш Spiritus припаркований”, – повідомила Daymak. При цьому компанія наголошує, що криптовалютна платформа буде екологічно чистою.
Подробиць про обладнання поки немає, але повідомляється, що система Nebula Miner отримає якийсь «провідний у галузі» графічний процесор. Щоправда ні модель, ні продуктивності компанія не розкриває, обмежуючись заявою, що майнінг запускатиметься автоматично, після зупинки.
Вартість Spiritus Deluxe стартує з 19995 доларів, за версію Ultimate канадці просять 149000 доларів. Для оформлення попереднього замовлення потрібно внести депозит у розмірі 100 доларів. Його можна сплатити як традиційною валютою, так і криптовалютами: Doge, Ethereum, Cardano та Bitcoin.
“Переселенцям без прописки дозволили отримувати посвідчення водія та реєструвати транспорт”
Кабінет міністрів України на засіданні 2 червня спростив для внутрішньо переміщених осіб процедури, пов’язані з отриманням посвідчень водія та реєстрації/перереєстрації/зняття з обліку транспортних засобів.
Громадянам з числа внутрішньо переміщених осіб (ВПЗ), у яких у паспорті громадянина України відсутні відомості про зареєстроване місце проживання, надано можливість отримувати посвідчення водія та допуск до керування транспортними засобами, а також здійснювати державну реєстрацію (перереєстрацію) та зняття з обліку транспортних засобів. Про це повідомила прес-служба Мінінтеграції.
До цього, якщо відомостей про зареєстроване місце проживання в документах або Єдиному державному демографічному реєстрі не було, ВПО були позбавлені такої можливості. Враховуючи те, що зараз зареєструвати місце проживання на тимчасово окупованих територіях України неможливо, зазначені зміни дозволять отримати вищезазначені послуги за наявності довідки переселенця.
У міністерстві також нагадали, що завдяки затвердженим раніше змінам, у разі втрати реєстраційного документа на транспортний засіб або його непридатності для подальшого використання, власник транспортного засобу або особа, яка експлуатує такий транспортний засіб на законних підставах або їх уповноважені представники, може здійснити одноразовий виїзд на цьому. ТЗ з тимчасово окупованої території. У такому разі необхідно надати копію реєстраційної картки транспортного засобу, яка підтверджує його держреєстрацію на території України.
Копію реєстраційної картки можна отримати у територіальних сервісних центрах МВС.
“Ці зміни стосуються транспортних засобів, що належать до категорій А1, А, В1, а саме мопедів, мотоциклів та легкових автомобілів”, – уточнила прес-служба Мінінтеграції.